måndag, februari 23, 2009

Och han älskade dem alla

En grej som hände min vän Fritte i söndags. Önskar att jag hade upplevt det själv och då möjligtvis kunnat återge det bättre. Egentligen var det ju inget som hände honom, bokstavligt talat, han var bara på plats och fick uppleva det. Nåväl, jag satt och käkade lite bakiskäk på en restaurang och vi hade bestämt att vi skulle träffas där för att gemensamt promenera vidare till Hällåsen för bandy. Fritte tog en taxi dit från sitt hem och när han framme vid mötesplatsen satt och plitade ner sin namnteckning på kvittot svängde en dam i en bil in på parkeringsfickan framför taxin och öppnade dörren. Taxichauffören rullade fram ett par meter och öppnade dörren även han. Och hävde ur sig följande.

Taxichaffis: Stäng bildörren och dra åt helvete härifrån din feta jävla kossa!
Dam i bil: ???
Taxichaffis: Eller gå in och ät en sallad!

Reserverar mig för att orden kanske inte var exakt dessa, men liknande. Damen i bilen åkte därifrån som jag uppfattade det. Varför sa han så? Vad låg bakom? Var damen en gammal otrogen exfru eller liknande?

Andra bloggar om:
,

3 kommentarer:

  1. vet inte om hon försökte nypa parkeringsplatsen eller nåt, eller så stämmer din teori. lite roligt var det iallafall

    SvaraRadera
  2. Men varför skulle han bli arg för att hon parkerade framför. Han skulle ju inte direkt parkera? Mysko

    SvaraRadera
  3. ja de var lite skumt å överraskande

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.