torsdag, mars 05, 2009

Dagens Kalkon

Läser i den här artikeln att Aftonbladets musiktyckare Markus Larsson är eld och lågor över Michael Jacksons avskedsturné. "Nu kan man lägga av som musikrecensent" säger han. Jag säger: Varsågod, gör det bara!

För den här pojken är uppenbarligen inte torr bakom öronen. Vidare raljerar han: "Men gillar man musik måste man se någon av konserterna. Om man inte förstår att det här är stort kan man lika gärna ägna sig åt bandy".

Jag gillar musik. Musik, alltså. Men sen slår det mig, han har ju rätt! Jag förstår nog inte riktigt hur stort detta är. Eller rättare sagt så bryr jag mig föga om hur stort detta är. Och jag ägnar mig mycket åt bandy. Men jag förstår ju att han pratar om bandy i nedvärderande termer. Vet han inte att det är dödsstraff på det? Det är bättre att ägna sig åt bandy än åt Michael Jackson. Och framförallt så är det betydligt mer skonsamt för barn och ungdomar att ägna sig åt bandy. Det är det.

Jag har aldrig riktigt gillat Markus Larsson ändå. Han skriver mest smörja, tycker jag.

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

  1. Klockrent inlägg till 104%! Jag vet inte vem, svårt att se vad företeelsen heter.., Markus Larsson, var det, vet inte vem han är , vad han har gjort för nytta, men jag kommer med mina erfarenheter av mitt närminne och liknande funktioner, att snart.... gå vilse i detta resonemang. Glömt allt vad fasen det började med, vad tråden var liksom. Skit samma med eländet. Oviktigpettrar kommenterar jag förresten inte numera.

    SvaraRadera
  2. Och mitt i natten så konstaterar man att oviktigpettrar och recensenter, när man kritiserar dom, så har dom ett argument som är bra, ungefär som: "Men det är val bara att konstatera skillnaden i storhet eller intresse för bandy, jämfört med Michael Jackson"
    Och på en gång så har dom reducerat sin egen betydelse till ungefär ett vändkors.

    SvaraRadera
  3. Vi står enade i kampen mot Markus Larsson!

    Tyckte också det var festligt när han skrev i artikeln att han jobbat med musik i 10 år och har sett det mesta. Vad kan han rimligtvis under 10 år. Elvis, Beatles, Hendrix...? Nej, just det.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.