måndag, mars 16, 2009

Dagens Nostalgi

Vi var en sväng förbi den lokala leksakshandeln idag för att handla diverse nödvändigheter. När vi stod där framme vid kassan i väntan på vår tur upptäckte jag en pryl som jag inte sett på många år. Hockeypulvret låg där och lockade på mig. Kommer ni ihåg? Hockeypulver, vilken grej det var.

Jag var tvungen att köpa en burk. Kunde inte värja mig. Har satt i mig den redan och konstaterat att det fortfarande är smaskigt. Men tänk förr, i de tidiga tonåren eller kanske ännu tidigare. Födan bestod till 90% av hockeypulver och nötcreme. Var det kanske då man lade grunden till sitt framtida saccosäcksutseende? Det var ingen hejd på missbruket. Härliga minnen.

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

  1. Ja det där hockeypulvret var då min inträdesport till mitt riktiga snusande idag.

    SvaraRadera
  2. Är det så illa? Var chokladcigaretterna också en inkörsport?

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.