måndag, mars 16, 2009

Jag borde få tröjan

Calle Schulman, den lille rackaren, har varit på Maidenkonsert i Brasilien och dessutom flugit med Ed Force One och träffat Bruce Dickinson. Det borde varit jag, kan jag tycka. Nu tävlar han bort en konserttröja till den som säger "Tuppen jag". Många har redan sagt det i hans kommentarsfält. Såna idioter som egentligen inte vill ha tröjan. Jag vill ju det, för jag samlar ju lite på såna.

Ett gammalt beprövat uttryck det där "tuppen jag". Jag och min morfar körde med det flitigt i mina unga år. Men då gällde det kycklingskinn och inget annat. Morfar fick loss en bit härligt kycklingskinn och sa: "Den som vill ha det här säger tuppen jag!" Jag vann alltid. Åh, vad jag älskade kycklingskinn. Det är ju där smaken sitter.

Så, ge mig tröjan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.