torsdag, mars 12, 2009

Dagens Skamliga

Här sitter man i soffan och följer semifinal 3 mellan Västerås och Sandviken när bandysargen kommer på tal. Experterna var osäkra på varför sargen löper ända ner till hörnhalvcirkeln på de flesta arenor numera och efterlyste att någon domare möjligtvis kunde delge sig av sina kunskaper genom att maila in till SVT:s bandymejl.

Jag tänkte att jag måste rädda situationen, för vad vet bandydomare om bandyregler? Så jag skickat ett e-brev men info om vad jag visste och Chris Härenstam läste några minuter senare upp min skrift ordagrant, utan att nämna varifrån han fick informationen!? Det här gillar jag inte, Chris. Jag gillar egentligen inte Chris överhuvudtaget och det blev inte bättre nu.

Andra bloggar om:
, ,

2 kommentarer:

  1. Ja, vilka problem har inte Härenstam/Johansson med sarger.Före denna sargregel diskuterades en gång varför den slutade nån meter innan hörnkvartscirkeln. Ingen visste nåt! Men,sa Johansson, för att slippa att bollen går till inslag i gluggen så finns absolut inget praktiskt hinder för att dra ner sargen förbi kortlinjen och att måla ett streck på sargen?!? Och precis då så slogs en hörna, och det var bra plats för klubban.Men jag tänkte mer på precisionsarbetande sargvakter och ev. hörnflaggor.
    Men nämnde de inte namnet? Surt.

    SvaraRadera
  2. Inget namn nämndes! Surt, sa brobergsräven.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.