måndag, mars 09, 2009

Det har jag skrivit om i boken

Tittar på Malou von Sivers i hennes morgonteve. En av Slas (Stig Claesson) söner är gäst i soffan. Han heter Nils Claesson och har efter faderns död, för ett drygt år sedan, gett ut en bok som handlar om fadern. Nu var han där för att diskutera boken och för att diskutera anledningen till boken; en uppväxt med en missbrukande kändisfar.

Men han betedde sig märkligt, Nils, tyckte jag. Satt och vaggade och svarade undvikande på frågorna. Det jag mest reagerade på var att han vid så många tillfällen svarade med den här frasen: "-Det har jag skrivit om i boken", på Malous diskussionsfrågor. Läs själv istället för att fråga, ungefär. Och det är väl främst just för att han har skrivit om det i boken, som Malou vill ta upp det för diskussion. Eller?

Andra bloggar om: , ,

6 kommentarer:

  1. Ja, han hade säkert lite dålig utbildning, i detta media, eller nervös åkomma av nåt slag. Jävla ryckande!
    Och han viste nog inte själv hur det lät. Den frasen var ju det minst viktiga att säga fjorton gånger,ca. Till och med jag fattade att han skrivit det som de diskuterade. Men jag tror att stackarn behövde komma ut, och bearbeta nåt på detta sätt. Som vi kanske:)Skriv en utlämnande bok, istället för att arbeta gratis så här!

    SvaraRadera
  2. Nervös var han nog. Han påminde annars lite om Peter Apelgren, han brukar också vagga när han pratar.

    SvaraRadera
  3. PS. Kom på att jag använder den taktiken själv, tyvärr. Kommer på mej själv allt som oftast sägande: "Jamen det har jag skrivit om på bloggen".
    Det funkar inget bra med det, skall jag säga, när det är frun man pratar allvar med!D.S.

    SvaraRadera
  4. Haha!
    Allvarsprat med livspartnern bör inte tas upp i bloggen.

    SvaraRadera
  5. Som så ofta förr skriver du exakt det jag tänkte.

    SvaraRadera
  6. johnny:
    Hehe. Faktiskt, när jag satt och skrev det så tycket jag att det kändes som att det var nåt jag hade läst hos dig.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.