tisdag, mars 31, 2009

En båt som heter Undine

Promenad neråt hamnen idag på eftermiddagen. Den här röda båten som heter Undine låg där vid en kaj och såg trevlig ut. Båttrevlig, sådär så man fick lust att köla lite. Tog några bilder på henne och fastnade för den här. Bara fören i bild, som synes, och i bakgrunden skymtar två andra båtar. Två kustbevakningsbåtar.


Har kollat upp båtarna, eller åtminstone den ena som jag ser beteckningen på. Den heter KBV 309 och är normalt stationerad i Hudiksvall. Mer kan man läsa om den här. Den andra, den till höger, ser jag inte beteckningen på, men jag antar att det är den här, KBV 289, normalt stationerad i Gävle. För er som är intresserad av kustbevakningsbåtar, alltså.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

  1. Kustbevakning, i mitt fall, består mest av besök på Hällåsen. Och sistlidna vintern, med betoning på lidna, vågade jag mej inte ens dit och skämmas:) Kul med alla sorters båtar, men allra bäst med hemgjorda kanoter. Lite "nära döden" de experimenten.

    SvaraRadera
  2. Hemgjorda kanoter, det låter ju som en kanotgrej!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.