fredag, mars 06, 2009

Jag ska bygga ihop trappräcket

Jag satt i fåtöljen. Tvärs över rummet klättrade dottern mot soffan. Fick syn på fjärrkontrollen som låg längst bak mot ryggstödet. Sträckte sig för att nå fram, men nådde inte. Började se sig omkring efter alternativ och såg sin leksaksbåt stå bredvid på golvet. Sträckte sig ner och drog den till sig och tippade ner den till liggande ställning. Och klev upp på den för att nå ännu längre.

Det här tycker jag är osannolikt. Hur kan man vara så slipad redan vid 10 månaders ålder och när man behärskat att resa sig på egen hand i en vecka? Otroligt, anser jag. Därför ska jag idag skruva tillbaka trappräcket, som vi tog bort delar av när vi flyttade in, och montera fast en grind i trappan. Det börjar bli dags.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.