tisdag, mars 03, 2009

Mörkret

Ett stort mörker har sänkt sig. Strålkastarna har slocknat på Hällåsen. Elljusslingan på Hällmyra värms upp inför barmarksträningen. Säsongen är slut. Vad hände? Dum fråga, Västerås var bättre. Men. Hur agerar vi egentligen? Som små gula kycklingar. Efter matchen var vi grillade små kycklingar. Vi passade på att göra en insats som hamnar på topp-3 listan över säsongens sämsta. Och det gör vi en kvartsfinal som innebär vinna eller försvinna. Hur fan?

Vad ska vi göra nu? Bryta ihop och komma igen? Jag tror att jag ska göra en storsatsning på dazz. Nu finns tiden. Och jag ska fortsätta måla om här hemma. Nu finns tiden. Och jag ska ännu mer ägna mig åt familjen. Nu finns tiden.

Märkligt att det på ett sätt känns skönt att det är över. Nu är det slut med att våndas ett tag. Nu är det slut med att ligga vaken om nätterna och älta, vrida och vända på varenda felpassning. Nu är det semester en stund. Tills det är dags för löjliga säsongen. På ett annat sätt känns det helt åt helvete att det är över och tyvärr är det den känslan som är dominerande för tillfället. I fortsättningen håller jag på Sirius, ledsen josephzohn. Och kanske en liten tumme för Edsbyn. Hälsingland är ju ändå Hälsingland.

HELVETES JÄVLA SKIT


Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

  1. Ja. Sirius var alternativet som dök upp som snuttefilt utifall inte Hälsingarna räckte till. Det är kul med dom, kanske mest för att det är nytt, och Byn kan jag hålla på, men bara om motståndarn deras är trökig. Det finns sådana.Ladda om!

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med Sirius. Och fascinerande hur publiken kan chocköka på det sättet.

    SvaraRadera
  3. En gång, för en del år sedan, var vi ner med buss på seriematch. Det stod typ 45 pers vända uppåt läktarn och tittade på 6oo Bollnäsare halva första. Det var kul, men det var då. Ja, medgång osv. Det märks väl här hemma.

    SvaraRadera
  4. Alla lag har medgångssupportrar. Utom Vetlanda, som nog inte har fler än 800 hur det än går. Men inget lag har så många medgångare som Sirius. Så är det väl med all sport i Uppsala. Kan kanske bero på att det lever många rotlösa människor där som bara följer med strömmen när det händer något.

    Publiken i Söderhamn förstår jag mig inte heller på. Vi har lika många, eller få, åskådare på en match mot Vetlanda i november som vi har i en kvartsfinal mot Västerås i mars. Trots att vi efter VM-uppehållet, om man räknar de 9 omgångar som spelats då, ligger på en tredjeplats vad det gäller form.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.