måndag, mars 09, 2009

Olika typer av konsertproblem

Många besvikna Metallica-fans stegade igår ut från Globen, utan att fått se någon konsert. Rockrävarna ställde in på grund av sjukdom på James Hetfield. Huruvida det stämmer eller inte låter jag vara osagt. Sätter mig in i situationen, som hade blivit allt annat än lämplig om jag hade varit en av åskådarna på plats. Förmodligen hade det ordnats med hotell och som brukligt när jag åker på konserter i huvudstaden, tågresa ner. Två saker som tillsammans brukar gå lös på i runda slängar 2000 kronor. Rätt i sjön, kan man säga då. Nu var jag som tur var inte en av besökarna igår, men det är inte helt långsökt att säga att jag kunde varit där.

En annan incident på en annan gigantisk rockgrupps konsert ser jag om här, på Aftonbladet TV. Iron Maidens konsert i Colombia stormades av fans. Varför framgick inte och hur allvarligt det hela var tyckte jag inte heller att jag fick någon bild av. Lite märkligt när man säger att "fansen kom så nära som 30 meter ifrån scenen", tänker jag. På vilken konsert står man längre än 30 meter från scenen om man står allra längst fram vid kravallstaketen? Ingen av de jag har varit på i alla fall. Och det är några stycken det.

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

  1. Tror du att man hade fått pengarna tillbaka ifall man hade köpt Metallica biljetterna på den svarta marknaden? Haha. Nöjd dom som hade gjort det ska vara.

    SvaraRadera
  2. Det sägs att biljetterna kommer att gälla på ersättningskonserten

    SvaraRadera
  3. Får hoppas på det då.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.