torsdag, mars 19, 2009

Två bilder från jobbet

Trots att jag spenderat hela dagen och halva kvällen inomhus på jobbet har jag känt stora vårkänslor idag. Speciellt på eftermiddagen när solen lade sig lågt i horisonten och tittade in på oss därinne.

Det är fortfarande en halvmeter snö kvar som ska smältas bort, men på vägarna börjar det bli torrt. När eftermiddagssolen sänker sig infinner sig en sorts stillhet som är väldigt behaglig. Bilden nedan tog jag på min eftermiddagsrast. Klockan är runt 17.15 och solen lyste fint upp händelserna när min kaffemugg fylldes på av automaten.

När jag hade fått mitt kaffe gick jag in till min plats och tittade ut lite genom mitt fönster. Tegelbyggnaden mittemot, som inhyser Skatteverket, stod röd och fin i solljuset. Det är fina gamla byggnader, både den vi sitter i och de runt omkring. Man känner lite av historiens vingslag.

Vet inte exakt när våt hus är uppfört men tippar att det är någongång under 1800-talet. Rustat och moderniserat, visst, men fortfarande finns den gamla charmen kvar, både interiört och exteriört.

Det blir en bra vår och sommar i år, tror jag. Känner det i mina knän. Det är lättare att jobba nu. Vi går mot ljusare tider. Det känns bra, det här.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Då kan man ju liksom lista ut vart du sitter då med den utsikten. Du kan ju nästan se den fina väggen bakom mig?

    SvaraRadera
  2. Ja, det bör vara ganska lätt lista ut.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.