lördag, april 04, 2009

Blir det "verkligen wow" igen?

Fick ett telefonsamtal för ett tag sedan. Displayen visade "dolt nummer". Normalt brukar jag låta bli att svara i dessa fall. Den här gången samlade jag mod och svarade, trots att jag sitter på jobbet. Det var en dam som hette Gerd i andra änden. Hon påstod sig ringa från Folktandvården. Jag kände mig skeptisk.

Folktandvården brukar inte ringa och meddela tid för undersökning. Jag frågade om det var nya rutiner och hon babblade något om återbud och att jag därför fick en tid. På måndag redan, snabba ryck. Okej då, pengarna jag tjänar idag går oavkortat till Folktandvården. Trevligt.

Det var ungefär 1,5 år sedan sist. Då gick det bra. Skippar godsakerna i helgen. Eller inte.

2 kommentarer:

  1. Jag har en polare med samma flax - total brist på kariesbakterier i hela käften, kvittade vad han gjorde så fick han aldrig ett hål.

    Själv räcker det med att man äter ett äpple så får jag tre nya hål. Tandläkarna hatar mig.

    Fast nu får jag visserligen betala för varje lagning, så nuförtiden älskar dom väl mina dåliga tänder.

    SvaraRadera
  2. Nja, vet inte om man bara ska kalla det flax. Det gäller att sköta gaddarna också!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.