söndag, maj 31, 2009

Helgen - i text och någon bild

Vilken fantastisk helg vi har haft, vädermässigt. Skuggtemperatur på 26 grader igår och 29 grader idag. Vi har hängt i stugan. Igår blev det mycket arbete i värmen, vilket orsakade någon typ av solsting. Vätskebrist antagligen, för under förmiddagen idag mådde jag mycket märkligt. Benen var som spaghetti och bar mig knappt. Ville, och kunde, bara ligga ner. Därför blev det slappt idag. Har mest legat i skuggan under min björk och lyssnat på radio och bläddrat i tidningar.

När jag låg där i skuggan från björken rasslade det till i skogen bakom mig. Första antog jag att det var en fågel som vanligt, men rasslandet fortsatte. Då tänkte jag att det kanske var något som ramlade ner från träden. Men rätt som det var hoppade en liten harunge ut på gräsmattan någon meter ifrån mig. Haren såg mycket förvirrad ut när den fick syn på oss, ungefär: "Var i helvete kom ni ifrån?". Den betraktade oss ett tag innan det hoppade vidare. Vi har sett mycket harar där tidigare men det var nåt år sedan nu. Jag fick nån bild på´n.



Här under takplåten ovanför altanen har vi hyresgäster. Den här lille gynnaren satt hela dagen i hängrännan utanför sitt sommarhem och lapade sol. Undrar varför den har näbben öppen? Likt krokdilerna när de ligger i solen. Solar svalget?



Stina tog en tupplur i tryggheten under myggnätet. Sover med en skönt avslappnad fotställning. Foten lite nochalant upplagd på kanten.



Summerat en skön helg där arbete har kombinerats med slapp. Och lite dryckjom. En bra helg. En varm helg. Jag är fortfarande törstig.
***
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.