söndag, juni 14, 2009

Dagens Horisont 1983

Hittade några årsböcker från 80-talet ur bokserien Horisont hemma hos far. Plockade med mig boken från 1983 hem, mitt födelseår. Kul att bläddra i. Se vad som hände på dagen för 26 år sedan.

Den 14 juni 1983 var dagen då Norges kung Olav gjorde en snabbvisit i Stockholm för att avtäcka en minnessten och LP-miljonären Jan Assarsson dömdes till 10 års fängelse för grov mordbrand. Där ser man. Eftersom att jag var knappt två månader gammal vid tillfället har jag lite svårt att återkalla minnen. Någon annan kanske har något minne?

***
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

  1. Minns ingen av händelserna men däremot att jag den sommaren fick mitt första betalda sommarlov.
    Kändes otroligt lyxigt.
    Inte behöva jobba på hela sommaren utan bara kunna roa sig.
    Otroligt är väl att man har det lika bra idag och att utvecklingen stått still å det området.
    Jag menar att sommarlovet finns kvar!

    SvaraRadera
  2. Ja, man skulle nog börja i skolan igen...

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.