söndag, juni 14, 2009

Två väderrelaterade grejer

Grej 1: Tack vare nedan nämnda Horisont-bok vet jag nu att det på trettondagen 1983, alltså den 6:e januari, slogs värmerekord lite varstans i Europa. I Stockholm exempelvis var det 10,5 grader och man kan anta att temperaturen var ungefär densamma här hos oss. Idag är det den 14:e juni 2009 och termometern visar 6 grader och har så gjort hela dagen. Global uppvärmning? Ja, jag vet, jag kan gnälla hur mycket som helst över vädret. Men håll med om att det är rätt sjukt.

Grej 2: Var det någon mer än jag som tittade på SVT1 runt klockan 20.00 ikväll? En väderprognos visades om och om igen men i olika tagningar. Vädergubben konverserade med studiofolket mellan tagningarna. Sa saker som "sa jag måndag där nu?" och "ställ den på fyra, det blir bra". Ungefär så. Vad sysslade dom med där egentligen?
***
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Nu missade jag nåt roligt tror jag. Var det nåt oredigerat som råkade sändas? Svor dom så är det ännu bättre.

    SvaraRadera
  2. Det var nåt oredigerat som råkade sändas, eller så råkade dom lägga ut repetitioner i direktsändning.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.