tisdag, juni 09, 2009

Olägligt med glass

Tog fram en bytta med glass ur frysen för ett tag sedan. Slevade upp ett lass på en tallrik och plockade fram en tub med kolasås - barnsligt god smörja som bör spritsas ut i rikliga mängder över glassen. Sjönk sedan ner i soffan och skulle precis stoppa i mig den första tuggan när jag hörde dotterns gråt från övervåningen. Typiskt.

Däruppe blev jag ju sittande en stund innan hon somnade om och när jag kom ner igen var det bara en vit och kolafärgad sörja i min skål. Det går ju bra att äta ändå, nästan bättre, men glass smakar bäst när den är iskall. Direkt från frysen. Sådär så man får brainfreeze och glasshosta. Glass igen förresten. Kom precis på att jag köpte en daimstrut tidigare ikväll också. Glass två gånger samma dag är kanske en gång för mycket. Men vafan, det är ju sommar och glassålågisäsongen är ju i full gång.
***
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.