onsdag, juni 10, 2009

Filminspirerad dröm

Jag såg en ganska dålig film på tv i måndags. Cold Creek Manor hette den och handlade om en familj som köpte ett stort mansion någonstans i bushen. Väl där fick de problem med husets tidigare ägare som började trakassera. Det hela var väldigt förutsägbart men på något sätt fastnade jag trots det och tittade på hela filmen.

I natt drömde jag själv en liknande dröm. Vi hade köpt ett nytt hus och höll på att flytta in när den tidigare ägaren dök upp. Han var inte ute efter oss på något sätt som i filmen. Han ville istället bo med oss. Hur det gick till vet jag inte, men på något sätt lyckades han övertala oss och började flytta in han också. Jag minns inte så mycket detaljer men jag minns att det hela var mycket bisarrt.

Gubben hade en massa udda inredningsidéer som han också på något sätt lyckades övertala oss om. Vi ville väl vara lite spännande och nyskapande, antar jag. Men det blev aldrig bra. Märklig dröm.
***
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

  1. Vanlig normaldröm verkar det som, den typen. Men jag blir så förvånad på mej själv: Varför går man med på det mesta i en dröm? Man bara håller med, hänger med, spårar ur, fast man vet att det är tokigt. Knepig maskin, skallen.

    SvaraRadera
  2. Kan det bero på att man håller igen och låter bli att testa de flesta av alla galna grejer i verkliga livet?

    SvaraRadera
  3. Man är skitzo! Ett lodrätt jag: Avspanande, sansat, lagom. Ett vågrätt galet jag: Rodelåkare!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.