tisdag, juni 16, 2009

Snart avslutat projekt

Ännu en dag där jag ägnat mig åt målning har passerat. Funderade lite idag på hur många timmar jag lagt ner på att färglägga väggarna i huset. Vi flyttade in här i juni 2007. Jag började inte måla omgående utan började i oktober, då jag gick lös på vardagsrummet. Efter det följde en liten paus innan jag i januari tog tag i det groteskt blåa köket.

Därefter följde en ganska lång paus innan jag småstartade med farstun i mellandagarna förra året. Ytterliggare paus. Och någon gång i våras, kan ha varit mars, fortsatte jag med den större hallen och därefter har jag rört mig vidare uppåt, till övervåningen. Ikväll målade jag den sista väggen, med en liten reservation. Jag är inte helt klar. Färgen tog slut. Det en snustorrt i hinkarna. 17 liter vitfärg har jag använt och det faller på den sista strykningen på den sista väggen. Hur irriterande är inte det? Jag som ville slutföra ikväll.

Annat irriterande. Alla väggar har nöjt sig med två eller tre strykningar. Utom på den sista etappen, där det innan var mörkrött. Fem gånger har jag varit tvungen att måla skiten för att få det att täcka helt. Fem! 5! Hursomhelst, hela huset förutom två sovrum är ommålat och nytapetserat. Tack till fadern som hjälpte till att hänga upp några fondtapeter. Snyggt blev det. Projektet strax avslutat. Nu tar vi nästa.
***
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.