tisdag, juli 21, 2009

En bit av storstad

oI förhållande till de caféer vi har i den här stan ter sig Waynes Coffee lite som något storstadsaktigt. Det här caféet etablerades nyligen i Söderhamn och är, antar jag, det som är hippast just nu. Jag begick min premiär där idag.

Inredningen är trevlig och stämningen är god. Men vad hände med att bara beställa en slät kopp kaffe? Här ska man välja storlek, mörkrost eller mellanrost och man tvingas lära sig nya svåra ord som barista och dylikt. Jag vill inte välja storlek. Jag vill att kaffekannan ska stå på disken och ge mig möjlighet att ta påtår och tretår om jag är sugen på det.



Om man inte nöjer sig med kaffe utan också beställer något ätbart upptäcker man fler märkliga ting. En form av flygande tefat följer med på brickan. Man funderar vad detta är för pryl när den helt plötsligt börjar tjuta och blinka utav helvete. Och på så sätt vet man att maten är klar. Fiffigt och nyskapande. Men mycket att ta in på en gång för en småstadsman.

Kaffet var i ärlighetens namn inte så vidare förstklassigt heller. Men priset! Jo, tack 25 spänn för en mugg. Förvisso en ganska stor mugg. Nästa gång tar jag med mig termos. Men det var ju ett trevligt café, trots dessa brister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.