tisdag, juli 21, 2009

Tunga, farliga böcker

När man pratar om tegelstenar i samma meningar som man pratar om böcker syftar man om riktigt bredryggade alster. När vi var i stugan nu senast grävde jag fram Stephen Kings Knackarna från 1987 (eller Tommyknockers som är originaltiteln) och den har jag nu gett mig på.

Här kan vi prata om tegelsten. När jag ligger i sängen på kvällarna orkar jag inte läsa mer än ett tiotal sidor på grund av bokens vikt. Jag orkar inte frambringa krafter att hålla boken ovanför mitt huvud längre än så. Och undra på det, den väger ju 12,4 kg. Vad händer om jag somnar och tappar den? Huvva.

3 kommentarer:

  1. Plötslig död, på sidan 419 kanske...I bästa fall näsbenet.

    SvaraRadera
  2. Jag har också den boken här hemma, och inte tusan väger den 12kg! Vad har du för våg?! :P

    SvaraRadera
  3. Rock: Näsbenet går nog åt.

    Sara: Vågen visar rätt! Inget snack!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.