torsdag, augusti 13, 2009

Hans Edler är väl inte jättekänd

Jag ser den här reklamfilmen i tv varje dag. Reklamfilmen om Hans Edlers skiva Remember the Sixties. Och jag tycker att den är sådär charmigt fjantig. Det är lika med nästan alla musikalbum som marknadsförs via tv-reklam.

Jag vet inte mycket om den här mannen. Han hamnar lite utanför mitt ganska breda musikintresse. Men jag känner till honom lite vagt och vet att han har sysslat mycket med elektronisk musik. Tror jag i alla fall.

Men när jag plockar upp den här lilla godbiten på tuben hamnar Hans Edler, åtminstone för tillfället, innanför mitt musikintresse. En skön version av Ghost Riders in the sky, för mig alltid ett stycke av Mr. Cash, även om det inte är han som är upphovsman. Och även om den också är väldigt bra med The Shadows.

2 kommentarer:

  1. Gillar fotarbetet på The Shadows variant av låten :P. Sköna snubbar!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det var svajigt. Själv har jag svårt att spela "neråtsvaj". Jag gillar mest när det är uppåt, och det blir väl lättare både för gitarrister och vanligt folk..

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.