fredag, oktober 16, 2009

Datorn kastade in handduken

I förmiddags bröt jag strömmen i huset för att kunna byta ut ett par strömbrytare. När jag senare kopplade på igen och skulle slå igång datamaskinen möttes jag av ett felmeddelande som rekommenderade omstart. Jag följde instruktionen men möttes av samma meddelande igen. Efter cirka tio omstarter utan framgång rann det sista hoppet ur mig och jag gav upp.

Har klarat mig större delen av dagen utan dator, om än knappt, men sitter nu här och knackar på en lånad apparat. En sån där portabel, ni vet. Jag har svårt att komma överens med tangentbordet på de här apparaterna. Det har sina nackdelar med en bärbar dator. Liten skärm, obekväm vinkel när jag tittar på den lilla skärmen, omöjliga tangenter och mus, speciellt F-tangenten som nästintill kräver övervåld. Det positiva är att jag kan sitta i vardagsrummet, i soffan, och surfa och blogga.

Det är ganska otroligt egentligen hur beroende man har blivit av den här tekniken. Har inte haft möjlighet att kontrollera min e-post idag och har det fortfarande inte, då den här burken endast innehåller epostklienten Lotus, vilken är hopplös att konfigurera. Jag har säkert fått flera viktiga spammail idag. Skulle jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.