onsdag, oktober 07, 2009

Gruppen för särskilda insatser x 2

Jag har precis avslutat film nummer två, Vapenbröder, i nya serien om polisen Johan Falk, Jacob Eklunds karaktär. Den första, Gruppen för särskilda insatser, såg jag igår. Och nu har jag ganska bra omdömen att komma med. Trots allt jag läst, beska uttalanden från våra fina filmexperter, som för övrigt inte verkar tycka att någon film är bra. I synnerhet inte svensk film.



Jag tycker att det här är två klart godkända filmupplevelser. Vissa saker kunde visserligen ha gjorts bättre. Dialogen är inte genomgående i världsklass exempelvis. Och Jacob Eklund är egentligen inte skitfestlig. Men överlag blir betyget bra. Med en extra stjärna till Joel Kinnaman för hans insats som Frank Wagner.

Serien består av ytterliggare fyra filmer, varav de två följande ligger här och väntar på mig. Jag funderar lite på när jag ska få loss tid till dessa. Så fort som möjligt. Se filmerna, men se dom i ordning!

3 kommentarer:

  1. Tyckte det lät mysigt ja, vinden som blåste o hade sej osså elden som sprakade *myyyys* kunde iofs bero på Grey's Anatomy åxå :P

    SvaraRadera
  2. Jaså, ni har eldat.

    En annan grej, det måste vara förvirrande att kommentarsfunktionen sitter ovanför respektive inlägg, eftersom det förekommer att folk kommenterar på fel inlägg.

    SvaraRadera
  3. Hahaha jaa jag såg det.....efteråt :P

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.