onsdag, oktober 07, 2009

Det knakar och smäller ändå

Det blåser utav helvete, skulle man kunna säga. I vårt förra hus, som är uppfört i trä, knakade det och levde rövare när det var blåsväder, så till den milda grad att man blev lite nervös. Tänkte att jag skulle slippa det nu när jag sitter i tegelhus.

Men det gör jag inte. Nu knakar det inte egentligen, men det är en dörrjävel som står och slår någonstans i huset. Och jag vet inte vilken det är. Jag gick förtvivlat omkring och försökte lokalisera eländet idag på eftermiddagen. Lyssnade och kände på alla dörrar och fönster, men kunde inte hitta något.

Och här utanför fönstret där jag sitter har jag en trädgren som vajar i vinden och rispar sådär skräckfilmsaktigt på rutan. Den ska jag nog såga av imorgon, tror jag. Kusligt väder. Men egentligen är det bara det där rispande ljudet jag är lite allergisk mot. Ungefär som när bestick skär lite för hårt i tallrikar. Huvva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.