torsdag, oktober 08, 2009

Känner mig hemma nu

Känner ni, alla bandyfrälsta, hur det börjar dofta bandy utomhus? Den mest fantastiska sporten av dem alla och den enda religionen är bara ett par veckor bort. Rekordtidig seriepremiär den här säsongen, för Brobergs del redan den 30:e oktober, på Zinken mot Hammarby.

En grej som är helt fantastisk med mitt nya hem är att det ligger ungefär tre välriktade långlyror från Hällåsen. Och en liten detalj som får mig att känna mig mer hemma än vad jag gjort någon annanstans är att jag kan sitta i tevesoffan, vrida huvudet en bit åt höger och blicka ut genom fönstret och skåda de stora strålkastarna som lyser upp isparketten. Förstår ni, bandystrålkastarna lyser upp mitt vardagsrum! Förbannat jävla fantastiskt, är vad det är.



Tog en promenad dit upp ikväll. För att kolla av läget och känna lite på atmosfären. Far min arbetar nattskift och plöser ut kubikvis med vatten som börjar frosta planen. En liten isskorpa börjar ta form. Det börjar spritta i kroppen. Jag mår bra.

Den högra bilden är alltså tagen från mitt vardagsrumsfönster. Vem behöver havsutsikt?

6 kommentarer:

  1. En...fiskmås?:) Nä jag bara skojar. Det tar jag tillbaka direkt. Håller bara med om att det är kul med is. Även om jag varit fed up ett tag efter ungdomsbandyn.

    SvaraRadera
  2. Is är det festligaste som finns.

    SvaraRadera
  3. Ja, där också. Det är ju dock inte isen som är festligast i en grogg.

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte faktiskt på din blogg häromdagen, att det var dags för ett besök igen, då det gått onödigt lång tid sedan sist.
    Det måste ju berott på att jag någonstans inom mig känt att bandysäsongen närmar sig alltmer.
    Just premiären kommer jag dock tyvärr att missa, jag är i utlandet då. Hmmpf!

    SvaraRadera
  5. Men människa, sätt dig på första flyg hem!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.