söndag, oktober 25, 2009

Presenter till far och dotter

Lilla dottern fyller 18 månader idag, alltså ettochetthalvt år. När barnen är så små får man fortfarande passa på att uppmärksamma de här dagarna. Vi var och söndagshandlade lite och köpte en lite present till henne. Inget märkvärdigt, bara en bok.



En bilderbok av Anne Suess*, som har skapat en serie fina bilderböcker för de minsta. Stina har en sedan tidigare som hon gillar att bläddra i. Det är lite Pettsonfeeling över böckerna. Mycket detaljer, mycket att titta på. Vad jag själv firar är oklart, men jag fick också en bok. Dan Browns senaste " Den förlorade symbolen". Och till det fantastiska priset 149 kronor. Att jämföra med Adlibris pris, 179 kronor. Blev så till mig över fyndpriset att jag blev tvungen att fira det med en glass. Och glassen var så god så det ska jag nu fira med en kopp kaffe.

(*Hon är tysk, tror jag. Stinas exemplar har givetvis en svensk titel.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.