lördag, november 14, 2009

Kaffeillamående

Trots att jag återhämtat mig från magsjukan i inledningen av veckan dras jag fortfarande med ett symptom. Efter att jag druckit kaffe blir jag okristligt illamående. Magen välkomnar inte kaffe. Drack en kopp på kafé vid lunch och har sedan dess haft uppror i magen.

Och kaffe måste jag ju dricka. Inte bara för att jag är sugen eller för att det är gott, utan också för att jag annars får en jobbig huvudvärk. Det är lite pest eller kolera -läge över det här. Och nu borde jag också sätta igång med middagen, men det lockar inte alls att laga mat med ett illamående. Det där måste vara ett helvete för arbetande kockar, tänker jag då.

2 kommentarer:

  1. Om man ändå är inne på pest eller koleraavdelningen: Självklart kan något pulverkaffe vara räddningen. Det finns drickbara, om man måste ha koffeinet som jag, och jag blir aldrig dålig i maggen. Av det alltså.

    SvaraRadera
  2. Det finns absolut drickbara. Dricker ofta pulverkaffe, men har inte testat nu. Ska göra det-

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.