tisdag, november 03, 2009

Morgon i skogen

Klockan 06:17 gick jag och hunn ut i morse. Vi brukar gå ut ungefär vid den tiden varje morgon och återvända omkring klockan 06:58. Idag gick vi en bit i skogen i dunklet. Det är mysigt men samtidigt lite kusligt. Normalt är det inte många själar i farten vid den tiden, i synnerhet inte i skogen.

Därför blev jag väldigt förvånad och lite skrajsen när jag såg en gestalt komma i vår riktning en bit bort i skogen. Vi vek av på en annan stig i skogens välplanerade infrastruktur, mest för att den lilla hunden jag har med mig inte gillar att möta varelser i mörker. Efter att ha gått en bit på en nya stigen slängde jag ett öga över axeln för att se efter vad det var för en typ som strök omkring i skogen. Men mannen var borta. Puts väck. Och jag fick genast kalla kårar. Vi ökade på stegen och gick hemåt, närmaste väg ur skogen. Säkrast så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.