måndag, januari 25, 2010

Dagens Nixoglyfer

Johnny brukar spana efter nixoglyfer. Eller åtminstone hitta nixoglyfer och presentera dem på det här stället. En nixoglyf är alltså en ristning i snö. Jag hittade ett par märkliga nixoglyfer när jag gick till jobbet i morse. Först hittade jag den vänstra av de två här nedan och ett femtiotal meter längre fram dök den högra upp. Jag tänkte direkt att de måste ha något samröre med varandra. Det ser så ut.



Jag gick vidare och efter ytterliggare nåt tjugotal meter dök den här stora här nedan upp i en snödriva. Och satte ännu mer griller i huvudet på mig. Vad fan är det här för nåt? Är det något budskap? Det går inte fram till mig hursomhelst. Men dom är ju rätt snygga.

DSC00475

2 kommentarer:

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.