lördag, januari 30, 2010

Hur tar jag mig upp på taket?

Jag sitter och planerar min söndag. Jag måste ta mig upp på garagetaket. Det är angeläget att skyffla bort den meterdjupa snön däruppe innan det vankas töväder. Annars har jag nog ett takras på halsen inom en snar framtid och det vill jag helst undvika.

Mitt problem är att jag inte äger någon stege. Jag får improvisera. Bygga en snötrappa kanske? I övrigt tänkte jag vada genom de orörda snömassorna på baksidan imorgon. Ta med mig en tumstock och mäta det fantastiska snödjupet. Jag är helt salig över vintern vi har. Under snart två månader har det varit minusgrader varje dag. Inte en satans plusgrad så långt mitt minne räcker. Och mängder av snö. Nu snackar vi vinter.

3 kommentarer:

  1. Stavhopp? Och ingen livlina som kopplas fast i bilar eller liknande? Jag tror att det bara var en vandringssägen ändå, så då är det lugnt.

    SvaraRadera
  2. Det är det. Och jag sitter med mid morgonkaffe och laddar upp för fasadklättring. Om jag inte får låna en stege av grannen.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.