onsdag, januari 27, 2010

Rakig - skäggig

Det börjar bli dags att ta sig ut i snöstormen och hämta upp Stina på dagis. Det händer sig ganska ofta att det myntas en del sköna kommentarer från barnen när man är där. Igår när jag hämtade Stina satte jag mig ner på golvet en stund. En flicka på fyra år stod och stirrade på mig en god stund innan hon utbrast: -"Men kära nån, vad rakig du är!"

Rakig, alltså. Det flickan menade var förstås att jag var skäggig, eller möjligtvis var orakad ordet hon sökte efter. -"Usch, det är stickigt", sa hon sedan. Jag erbjöd henne att känna att det inte alls är så stickigt som det ser ut. Då svarade flickan: -"Nädu, tack. Det hoppar jag över". Lillgammal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.