tisdag, mars 16, 2010

Första kvällen i nya soffan

Igår krånglade det mest när vi skulle montera ihop nya soffan och vi blev inte riktigt färdiga. Ikväll tog vi tag i det igen och skruvade ganska raskt på plats de delar som saknades. Sen upptäckte vi att det saknades ett par skruvar. Det funkade ändå, men jag gör nog bäst i tillskansa mig dessa och göra monteringen komplett. Antar jag. Helmonterad soffa är nog bäst i de allra flesta avseenden.

Jag bänkade mig för min första TV-upplevelse i min nya fina soffa; bandysemifinal nummer fem mellan Sandviken och Bollnäs. Och vad är det jag får uppleva? En underhållande och tuff första halvlek och en totalsömnig andra halvlek, fram till omkring minut åttio, då det blixtrade till en aning. Hela spektaklet avslutades sedan med Linus Petterssons vansinniga idé att kasta en klubba med straff för Bollnäs som följd. Och helt plötsligt var min TV fullspäckad med jublande orangetröjor och jag fattade ingenting. Bollnäs ska spela SM-final i bandy. Det går inte riktigt att ta den textraden på allvar, tycker jag. Lite komiskt i sig att Linus Pettersson nog var matchen bästa spelare och ändå får avsluta som enorm syndabock. Vad tänkte pojkspolingen med?

Jag vet inte, men man måste väl säga grattis till Bollnäs, antar jag. Det tar emot, men så är det nog. I finalen håller jag givetvis mina tummar för Hammarby, någon måtta får det vara på galenskaperna.

2 kommentarer:

  1. Ni borde prova på lite galenskap ni å...Det finns roliga inslag i den.

    SvaraRadera
  2. "Man behöver inte vara tokig för att klara sig här i livet, men det underlättar" ;)

    Tycker det är skoj att Bollnäsingarna tagit sig till final, de är ju iaf från Hälsingland... Sen att det ligger mitt emellan oss 3 övriga hälsingeklubbar och därmed blir det allmäna hatobjektet är en annan femma ;)

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.