torsdag, mars 18, 2010

Kablar är ett helvete

Jag slutade tidigt på jobbet idag och tänkte att det var väldigt passande eftersom att jag är lite hängig. Ont i halsen och lite feber bara, inga farligheter. Tänkte gå hem och eftermiddagsvila lite men av det blev det intet. Jag slängde omkull mig i soffan och satte igång en film, men blev rastlös efter tio minuter och stängde av igen. Istället tog jag tag i ett problem jag har ignorerat länge. Kabelhärvan till alla elektroniska apparater i vardagsrummet.

Vi har en vit plastlåda, avsedd för just kablar, som står under TV-bänken. När jag skaffade den var jag bekväm och hivade bara ner hela kabelhärvan och stängde locket, utan att överhuvudtaget reda upp något. Trots att jag inte har sett härvan så har den gäckat mig sedan den dagen. Vetskapen om röran stör mig. Därför tyckte jag att det var passande att ta tag i det nu, när jag ändå var tvungen att styra om lite i hemmabioanläggningen. Högtalarna får inte längre plats att stå på golvet sedan nya soffan kom på plats, så nu har jag hängt upp dom på väggen. Och passade då alltså på att ordna lite bland kablarna. Därefter konstaterade jag att kablar allt är ett jävla elände. Kan inte allt bara vara trådlöst?

1 kommentar:

  1. Hemma är trådlöst jättebra...men inte på fler ställen:)eftersom jag jobbar på kabelavdelningen själv. Där får man se verkliga trassel!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.