torsdag, mars 18, 2010

Täppt och öm

Jag hatar förkylningar. Det där retfulla kittlandet i halsen, svidandet i den täppta näsan, de feberömmande lederna och den förbannade mattheten. Jag är en sån med rätt bra immunförsvar som sällan är sjuk. Eller åtminstone var jag en sån tidigare. Sedan dottern började på dagis är det andra villkor som gäller. Hon släpar väl hem än det ena än det andra viruset, tänker jag. Magsjuka gånger två och en mängd förkylningar har jag åkt på sedan dagis introducerades i vårt liv.

Som det känns nu borde jag nog vara sjukskriven imorgon. Men jag gillar inte att gå hemma och vara sjuk. Det känns fånigt. Speciellt på en fredag, starten på helgen raseras. Jag lagade lite mat tidigare ikväll förresten. Mat som vi tänker äta imorgon. Det är klurigt med matlagning när man är förkyld. Går liksom inte att smaka av. Man vräker på kryddor och smakar, men känner ingen smak. Kryddar lite mer, men känner ändå ingen smak. Då kryddar man ännu lite mer och sen är maten oätlig. Så var det med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.