måndag, mars 29, 2010

Måndagsmorgonen i några punkter

06.15 Satte mig upp i sängen och gnuggade ögonen grundligt. Tog på mig byxorna och jag är tämligen säker på att jag stoppade i fel ben först.

06.25 Öppnade ytterdörren och gick ut med hunden. Kunde inte förstå varför det var så dunkelt ute, men kom fram till att det nog berodde på att himlen hängde väldigt långt ner.

06.50 Kom hem och tog in morgontidningen innan jag gjorde ordning lite frukost. Läste tidningen och kom helt plötsligt på varför det var så mörkt ute. Vi ställde tillbaka klockan en timme igår.

07.05 Tog en dusch innan jag klädde på mig och väckte sedan dottern och klädde på henne. Därefter klädde vi alla på oss ytterkläder samtidigt som snön började vräka ner utanför dörren.

07.35 Gick ut och skulle sätta fast barnstolen på cykeln. Det ville sig inte riktigt, fästanordningen kärvade. I stress och vredesmod kastade jag (bokstavligt talat) tillbaka cykeleländet in i garaget och tog fram barnvagnen istället. I samband med slagsmålet med cykeln ådrog jag mig en ymnigt blödande skada på ett finger. Knallade till dagis och insåg att jag skulle få svårt att hinna i tid till jobbet. Snön fortsatte vräka ner.

07.47 Anlände till dagis och insåg att jag hade kladdat blod lite här och där. Klädde av dotter och försökte få stopp på blodflödet genom att dra på mig en vante på den skadade handen. Snön vräkte ner.

07.53 Lämnade dagis. Sprang hela vägen hem och hämtade cykeln innan jag sladdade ner för backarna till jobbet i snorhalt väglag. Snön vräkte ner.

08.00 Stövlade in på jobbet i sista sekunden, sjöblöt av svett och blodig på hela handen. Men jag hann ju i tid. Snön vräkte ner.

Jag stannar där. Det blir många punkter det här annars, inser jag nu. Men det var väl en typisk måndagsmorgon kanske. Nu sitter jag här och ska väl gå och lägga mig. Snön vräker fortfarande ner och jag är bara lagom road av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.