måndag, mars 22, 2010

Stina och de nyfödda

Häromdagen. Stina pep iväg bortåt köket och efter en stund blev det tyst. Oroväckande tyst. Tystnad i samband med Stina innebär antingen att hon sover eller att hon hittar på jäkelskap. Jag smög efter och kikade, med kameran i beredskap. Det var inte jäkelskap den här gången. Flickan hade klättrat upp sin matstol och fått tag i torsdagens lokalblaska. Där satt hon i eftermiddagssolen, med familjesidan uppslagen och var helt begeistrad över alla nyfödda barn, helt i sin egen värld.

Att jag flängde runt med kameran registrerade hon inte. Man undrar lite vad som rörde sig innanför det där pannbenet just i den stunden. Det såg ut att vara en fin stund, tyckte jag. Apropå nyfödda barn så vill jag passa på att gratulera mina vänner Niklas och Anna, som i helgen blev stolta föräldrar till den här lilla killen.

imageimage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.