söndag, april 11, 2010

Grillpremiär idag

Nu har jag begått min grillpremiär. Ganska precis en månad senare än jag normalt brukar premiärgrilla. Men de klimatlärde säger ju också att allt som har med våren att göra är ungefär en månad försenat i år, så jag håller mig till det. Det blev några enkla kycklingfiléer och till det lite potatisgratäng. Och ett par glas rött. Allt det där har egentligen ingen betydelse. Det viktiga var grillningen. Att sitta ute i solen på framsidan med en öl och lyssna på kolets knaster. Då är det vår. Och tänk om kameran kunde förmedla doft. På filmen är det visserligen ingen mat på grillen ännu, men doften av förbränd tändvätska är ju också en doft av vår. Och av husvagnscamping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.