söndag, april 11, 2010

Ljuvliga vårväder

Jag har skyfflat bort en del snö och möjliggjort för oss att ta oss ut på uteplatsen på baksidan. För vem vill sitta inne och uggla en dag som denna? Nu sitter jag ute och försöker surfa, men har lite problem med att se vad som utspelar sig på skärmen i solgasset. Det är fantastiskt med vår. Att bo i villa vintertid är egentligen ganska värdelöst. Snöskottning och elände. Man kan nästan lika gärna bo i lägenhet. Enda fördelen är att man slipper grannar som väsnas. Men nu. Det är nu det härliga börjar.

P4110071

Nu är det helt överlägset att bo i villa. Att bara kunna kliva ut på sin egen gård och njuta av årstiden ger en härlig känsla av frihet. Det blir så lämpligt allting. När man har småbarn är det ju alltid lite av ett projekt när man ska göra något. Men att bara gå ut på sin egen gårdsplan och ha det bra kräver ingen planering överhuvudtaget. Sånt här är härligt att fundera på. Gång på gång kommer jag på mig sjäv med att tänka hur jäkla bra vi bor, här där vi bor. Vi har ett eget hus och egen gård,. Vi har nära till allt. Nära till centrum, nära till naturen. Nära till skola och dagis. Nära till badplats och idrottsplats. Och med nära menar jag gångavstånd. Det ger en bra feeling av vi har slagit ner våra bopålar på ett bra ställe.

Apropå bopålar så sitter jag och funderar lite över sommarens projekt. Det blir en del byggande.Ett trädeck ska byggas här under mig där jag sitter nu. Storleken på det blir i runda slängar 30 kvadratmeter. Vidare tänkte vi rama in gården med ett staket, någonstans runt 60 meter långt kan jag tänka mig att det blir totalt. Byggstart planeras när snön har försvunnit helt. Kanske om ett par veckor. Jag välkomnar sommaren med öppna armar.

2 kommentarer:

  1. Skapligt däck? Spara lite grönyta till ogräsen, så det inte blir göralöst sen:)

    SvaraRadera
  2. På den här ytan ligger det idag stenplattor så jag slösar ju inte på någon grönyta. 30 kvadrat är en kvalificerad uppskattning. Ytan är nog kanske bara 28 kvadrat. Och det går bort lite för trappan

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.