söndag, april 11, 2010

Timothy Treadwell

Jag sitter och tittar på Grizzly Man på SVTPlay, som handlar om Timothy Treadwell. Man undrar vilken typ av kraft och övertygelse som driver en människa till att bli sambo med ett gäng grizzlybjörnar. Det hela är mycket fascinerande att se. En känsla av inspiration dyker upp. Jag får lust att själv göra en liknande expedition. Vilka upplevelser. Men det vore ju vansinne förstås. Jag rekommenderar programmet, det får räcka så. Och nu går mina ögon i kors - jag tror det är dags att uppsöka en säng.

2 kommentarer:

  1. Jag kände bara stor olust när jag såg hur det barkade åt helvete med honom. Och det givna svaret på hans frågor kom ju.

    SvaraRadera
  2. Such a tragic tale!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.