tisdag, april 06, 2010

Målar på ett par ramar

Det är målarverkstad i vardagsrummet. Jag förvandlar ett par ramar i björk till ett par ramar i svart björk, medelst några penseldrag. Det står Elegant på färgburken jag doppar penseln i och jag tänker i säga emot. Det blir bra det här. 50 x50 centimeter mäter de här ramarna och tidigare hade jag ett par skivomslag i dem. Två snygga ena, ett med Manfred Mann och ett med Supertramp. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska rama in men björkramarna är jag trött på. Nu ska det vara svart som synden. Och inget kladd på bordsduken, har jag fått order om.

P4060025

Det finns förresten en till ram i björk också, en större. I den sitter plattorna som hör till ovan nämnda omslag. Vi hade dem liksom tillsammans på väggen förut. Den stora i mitten och de mindre på varsin sida. Den större ramen ska också koloreras i svart. Vad som ska ramas in i den är inte heller helt klart. Men eftersom jag har en förkärlek för musikaliska motiv, om man kan kalla det så, så är jag lite sugen på en stor variant av den här bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.