tisdag, april 06, 2010

Jeg hadde et flatt dekk

Rubriken är skriven på norska men trots det inte särskilt svårbegriplig. När jag skulle ta cykeln hem från jobbet idag hade jag planerat en sväng förbi macken för att pumpa i lite luft i mina aningen för mjuka däck. När jag kom ut och låste upp cykeln upptäckte jag en punktering på framdäcket. Så jävla typiskt. Jag gick förbi macken ändå, för att provpumpa. Det kunde ju röra sig om en pyspunka och i den händelsen skulle jag ju kanske åtminstone kunna cykla hem.

Det var då jag upptäckte att det var en typ av punktering på mackens luftanläggning också. Det var ett hål i slangen och dåligt tryck i pumpen, så det sket sig. Jag fick knalla hem med cykeln bredvid mig och det är något jag verkligen ogillar. Speciellt i uppförsbackar när man möter folk och man tänker att de alldeles säkert tror att man går uppför backen för att man inte orkar cykla. Vad ska man göra? Man kan ju inte gärna stämma upp i ett försvarstal: -"Nej, du vet, jag har punktering. Titta här. Därför går jag med cykeln. Normalt brukar jag cykla rätt fort uppför den här backen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.