måndag, april 05, 2010

Ny skärm

Jag har beställt en ny skärm till datorn. En Samsung SyncMaster 2033SN, som på bilden här bredvid. Jag gillar Samsung, har en TV därifrån. Bra kvalité och stilren design. Det är lite roligt det här med dataskärmar nuförtiden, hur de ser ut precis som små platta TV-apparater med widescreen och allt. Man liksom knyter ihop hemelektroniken på ett bra sätt. När jag satt med datorn i knäet och letade skärmar tidigare idag frågade jag min sambo samtidigt som jag visade henne vad jag hade på skärmen: -"Öh, ska vi köpa en sån här?". Hon fnissade till lite och svarade: "Jaså, varför det? Vi har ju en TV." Och med det vill jag bara illustrera hur lika de är, TV-apparaterna och dataskärmarna.

Enda missen här nu upptäckte jag i efterhand. Jag beställde skärmen från Pixmania.se. Trots att jag svurit att aldrig mer handla något från det skitföretaget, efter den segdragna historien när jag beställde min videokamera. Äh, jag ger dom en chans till. Innan fredag ska jag ha skärmen för att vara riktigt nöjd och för att lägga allt gammalt bakom mig. Annars fortsätter jag att ogilla Pixmania.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.