lördag, april 10, 2010

Regn och musik

Jag är trött, har ont i ryggen och borde egentligen bara gå och lägga mig. Men det är ju ledigt imorgon och jag har så svårt att slita mig från musiken. Plöjer igenom tuben och kommer hela tiden in på nya stycken som måste lyssnas på, igen. Sitter i skydd av mörkret och lyssnar på regnet som envist slår mot fönstret och tänker att jag istället ska lyssna på Eldkvarns "I skydd av mörkret". Jag plockar fram Kungarna från Broadway och lyssnar på låten från skiva för en gångs skull.

Jag lyssnar sällan på mina skivor längre. De står mest där och samlar damm och det är lite sorgligt. Allt finns ju så lämpligt till på andra ställen, tillgängligt med ett par knapptryck. Inget är som förr. Men nu blev det skiva och vilket bra initiativ det var. Efter I skydd av mörkret kommer Nerför floden och därefter Kungarna från Broadway. Plattan är ett mästerverk. Sen plockar jag fram Himmelska dagar och fortsätter min kvällsandakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.