torsdag, maj 20, 2010

Mycket sol - men inte så mycket nytt därunder

Jag har inte så mycket att förtälja, trots att jag är obloggad sedan drygt en vecka. Ett par grejer. Det har varit jäkligt varmt den här veckan och idag tog det priset. 24 grader i skuggan mitt på dagen och en luftfuktighet som jag närmast känner igen från ångbastun i Sparbankens relaxavdelning (där vi haft några sammankomster inom lagsammanhållningsbranschen). Det här har gjort att all växtlighet har tagit enorm fart. Jag sådde lite gräs i för exakt en vecka sedan. I morse när jag vattnade fanns inte tillstymmelse till gräsväxlighet. När jag kom hem från jobbet hade ett gäng gröna små fjun tagit sig upp ur jorden. Fantastiskt.

Nu återgår jag till min oregelbundna bloggpaus igen.

2 kommentarer:

  1. Motser med spänning nästa rapport om gräset...
    Åskar här...och där?

    SvaraRadera
  2. Det har mullrat på en bra stund och började regna för ett tag sedan. Men åskan tycks hålla sig i utkanterna av stan än så länge.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.