måndag, september 20, 2010

Oscarsborg och en ekorre

Fantastisk höstmorgon idag. Kylig, klar och frisk luft och en skön morgonsol. Jag jobbar ikväll och då har jag lite extra tid för en promenad innan jobbet. Och det tackade jag inte nej till. Tyckte att det var fotoläge så jag tog med mig kameran. Slängde iväg ett slumpskott, utan att titta i sökaren, på Oscarsborg som badade i morgonsol. Det blev skapligt, med tanke på att jag fick sträcka på mig för att nå över häcken som syns i nedre bildkant.


Sen knallade jag vidare och hörde ett litet prassel till vänster om mig inne i buskarna. Det var en ekorre som trippade uppför en trädstam. Lyckligtvis hade jag inte hunnit stoppa undan kameran så jag fick ett par bilder på´n. Girig som jag är försökte jag komma närmare för att få ännu bättre bilder. Det lyckades inget vidare. Ekorren skrek till och försvann spårlöst i skogen.

Nu ska jag dra på mig ett par strumpor, äta en bullskiva och cykla till jobbet.
---
Läs även andra bloggares åsikter om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.