lördag, september 18, 2010

Seger och svåra fotoförhållanden

Det blev som förväntat seger i matchen mot finnjävlarna i Haparande/Torneå. Siffrorna 8-5 och en ohotad seger trots en seg inledning och allmänt svajig försäsongsbandy. Ochåterigen har jag fått bekräftat att det är snudd på omöjligt att plåta bandy om det inte är dagsljus eller om man inte har väldigt ljuskänsliga objektiv. Dagsljus är det ytterst sällan på bandy nuförtiden och speciellt ljuskänsliga objektiv har jag inte heller. Så det blir mest pannkaka av alltihop. Kolla bilden här nedan på Daniel "Popa" Jonsson exempelvis.

image

ISO-talet är så högt som 1600 vilket gör bilden brusig åt helvete. Men det är nödvändigt när man har att göra med kombinationen bedrövliga ljusförhållanden och det faktum att bandy är världens snabbaste bollsport. Jag kan inte bättre med den utrustningen jag besitter. Men det är ju lite kul att syssla med ändå, som glad amatör.

Broberg i helsvarta matchställ ikväll. Visserligen är tröjorna bara en försäsongsmodell, men ack så tjusiga. Under säsongen kommer vi att gå från blå grundfärg på våra bortaställ till att spela i en helsvart skrud. Jag lutar nog litegrann åt att vi kanske borde använda det helsvarta utförandet som hemmaställ. Det är inte klokt vad läckert det är. Någon som håller med?

Skönaste replikskiftet hört på läktaren, mellan två personer varav den ena aningen förfriskad:

Person 1: (oförfriskad) - "Men fan vad du sarjar* när du är full!"
Person 2: (förfriskad) efter kort tystnad: - "Men du då, du sarjar ju fast du är nykter du. Det är tamefan värre det!"

* Att sarja innebär rakt översätt att vara tjatig eller nötig.
---
Läs även andra bloggares åsikter om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Lite som på mitt jobb? Där går det också fort, och nu förstår jag varför det blir lite oskärpa allt som oftast..

    Nu har de bytt ut både namn och grafisk profil.

    Man ser ju direkt att gamla cc-loggan inte var bra, just den du fick med till vänster i bild med röda och blå cirklar. Hemskt!

    SvaraRadera
  2. Då är loggan gul och svart nu då, förstår jag?

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.