tisdag, oktober 05, 2010

Bryggt kaffe

Jag tog fram kaffebryggaren tidigare. Det är inte alltför ofta som den får tjänstgöra nuförtiden, mest vid större bjudningar (läs mer än fyra personer). Till vardags använder jag den här. Men efter lunchen dammade jag av kaffebryggaren och slängde på två koppar Classic Gran Dia. Jag filmade lite på´n när kaffet brygdes. Åh, som jag älskar ljudet av en kaffebryggare. Det signalerar trivsamhet och trygghet. I bakgrunden kan man höra Stina babbla, bland annat om att "pappa lagar kasche". Hon kan fortfarande inte uttala bokstaven "f", vilket innebär att kasche betyder kaffe.



Nu hörde jag förresten att ljudet från kaffebryggaren inte hördes mycket alls i filmklippet. Men, kaffet blev gott i alla fall. Huvudsaken.
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.