tisdag, oktober 12, 2010

Suit up

Imorgon är det någon form av högtidsdag, eller vad man ska kalla det. International Suit Up Day, vilket kort och gott innebär klädsel kostym. På alla helst. Jag tar på mig sviden imorgon och det är lite kul, för det hör ju inte direkt till vanligheterna. Senast det begav sig kan nog ha varit i juli 2007. Därför var jag av naturliga skäl lite nervös huruvida någon av mina två kostymer skulle passa min lekamen. Men det funkade.

Det finns förstås några minus med det här också. För det första så är detta en alldeles för varm och tillknäppt klädsel. Slipsen brukar överleva i två timmar på mig, sen åker den av och översta knappen knäpps upp för att släppa ut några grader. För det andra så är den typen av skjorta man bär till kostym alldeles för loose fit. Ska man kunna knäppa den ända upp så måste den vara stor, alternativt skräddarsydd, men vem fan kostar på sig sånt? Det blir mycket skjorttyg över som inte går att göra av någonstans som bara hänger och fladdrar. För det tredje så är mina svarta, blanka skor vansinnigt obekväma. Räknar kallt med skavsår. Och mycket fotsvett.

Och sen håret då. Mitt hippieaktigt ostyriga hår passar inget bra med kostym. Och jag tänker ju inte klippa mig för en sketen dag. Men det blir nog bra ändå. Framförallt intressant att se hur många av alla kollegor som anammar detta imorgon.

Suit up! som Barney Stinson gärna säger.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.