måndag, januari 07, 2008

Bandytorget

Jag har tidigare utnämnt Rådhustorget till Söderhamns Bandytorg.
Där fick jag mothugg av han josephzohn.
Men nu har jag fog för att Rådhustorget är ett Bandytorg.

Nu vet jag med säkerhet.
Här firades guldhjältarna från 1963.
Där på trappan klev de upp.
Och hyllades av tusentals personer på torget.

Matchen?
Den spelades på Stockholms Stadion.
Tredje mars 1963.
Broberg mot Edsbyn.
Broberg vann med 3-1.
Två mål av Dallas, en straff och ett frislag.
Och ett mål av Inge Sjölin.
Inför 11214 åskådare.
Domarna hette Yngve Berglund och Erik Andersson.

Och sen.
På måndagen den fjärde mars.
Då klev hjältarna upp på Rådhustrappan.
Och tog emot hyllningarna.

Nu har vi börjat vår klättring mot toppen igen.
Sjätte plats just nu.
Och bästa gula lag!

Andra bloggar om: , , , ,

7 kommentarer:

  1. Nej, nej, nej det där tror jag inte på, det är en konspiration!
    Inte att ni vann SM-guldet 1963, det är sant, det kan man ju hitta bevis för och att ni slog dom kaxiga röda tomtarna från Edsbyn är också bevisligen sant, men att guldhjältarna skulle ha klivit upp på den där trappan, där går gränsen, det tror jag inte på!
    Det vill jag bildbevis innan jag tror på den valsen.

    Sen får du gärna kalla Rådhustorget för Bandytorget så länge ni ligger före oss i tabellen ...

    SvaraRadera
  2. Det var på den finalen Ola Johansson gjorde sin finalentré, som 5 åring med pappa Elis.
    Man FÅR vara kaxig när man är Svensk Mästare, sedan flera år, och Europa Mästare.
    Här i hälsingland finns det massor av Bandytorg ;-)

    SvaraRadera
  3. Iofs har ju han den j*a idioten till finansminister höjt priset på snus till en nivå nära guldpriset, men ...

    BILDBEVIS.
    Vi vill se "Dallas" på trappan.
    Vi vill se ....

    SvaraRadera
  4. Men för bövelen!
    Litar du inte på en sann bandyvän?

    Jag har ingen bild på Dallas på trappan!

    Men det kan jag väl ordna, i nyare tappning. Men det blir ju inte mycket till bevis.

    Textbevis har jag!

    SvaraRadera
  5. Värm upp scannern för bövelen, det är klart att jag litar på dig, det är klart som hans dyra snus att jag litar på bandyvänner, men i det är fallet kräver jag nån form av bevis ...

    SvaraRadera
  6. Och bevis ska du få!

    Dock inte på bild...

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.