onsdag, januari 09, 2008

Dagens Bevis

Här är beviset.
Beviset till inlägget nedan.
Dock inte på bild, men väl i text.

Direkt från den nya boken om Broberg.
Skriven av journalisten Mats Söderlund.
Intressant? Visst.
Välskriven? Absolut inte.
En språklig katastrof skulle jag vilja kalla den.
Förutom alla syftningsfel, felaktiga styckeindelningar och kommateringsfel så är boken också skriven i referatform.
Korta referat!
Som i en pörskans lokaltidning.
Det här är en bok för bövelen!
Vissa stycken måste läsas tre gånger innan det går att förstå innebörden.
och boken kostar 295 pengar!!
Tur att jag fick den gratis.
Mats Söderlund har varit journalist i 30 år men kan inte skriva.
Jag har visserligen aldrig gillat hans sätt att skriva.

Men en sak vet jag; fakta i boken är sant som snus!
Det du josephzohn! Här är beviset!

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Njaaa jag är skeptisk!! :-)
    Men jag får väl böja mig som sädesfältet för vinden och gratulera dig och Söderhamn till erat nya Bandytorg.

    SvaraRadera
  2. Skönt att äntligen få det ur världen!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.